Inceputul de baza in crearea unui Plugin
Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .
Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .
Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .
Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :
Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :
ADMIN_RESERVATION
ADMIN_IMMUNITY
ADMIN_KICK
ADMIN_BAN
ADMIN_SLAY
ADMIN_MAP
ADMIN_CVAR
ADMIN_CFG
ADMIN_CHAT
ADMIN_VOTE
ADMIN_PASSWORD
ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A
ADMIN_LEVEL_B
ADMIN_LEVEL_C
ADMIN_LEVEL_D
ADMIN_LEVEL_E
ADMIN_LEVEL_F
ADMIN_LEVEL_G
ADMIN_LEVEL_H
Deci , adaugam in .sma :
Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .
Sper k v-am ajutat
Ok , in acest Tutorial voi explica pas cu pas , tot ce trebuie facut pentru a crea un Plugin simplu (Inceputul) . Daca nu ai facut nici un Plugin pana acum si nu ai habar cum se face , casca bine ochii ; vei invata acum .
Plugin-urile , dupa cum cred ca ati vazut deja (Daca v-ati uitat in vreun .sma) , sunt alcatuite din public-uri si din stock-uri (Ceea ce veti invata mai tarziu , deocamdata invatam public-uri) .
Vom creea un fisier .txt , caruia ii modificam extensia in .sma . Sa spunem ca am creat fisierul plugin.sma . Il deschidem cu notepad (Puteti folosi si alte programe ajutatoare in scripting , dar nu recomand ; este bine sa invatati asa) .
Incepem prin niste include-uri . Ce sunt acestea ? Sunt niste linii de comanda care arata amxmodx-ului ce functii (utilitati) vor fi folosite in acest Plugin . Pentru inceput , ii aratam ca vom folosi amxmodx :
- Cod:
#include <amxmodx>
Apoi , intregistram Plugin-ul , printr-un public specific , numit public plugin_init() . Deci , apasam un enter si adaugam :
- Cod:
public plugin_init()
{
}
- Cod:
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune", "autor")
}
Tot in plugin_init , vom putea sa mai inregistram si niste comenzi . Vom inregistra una . Functia este urmatoarea :
- Cod:
register_concmd("comanda","public",accesul de admin,"Mesaj care apare cand dai amx_help")
ADMIN_RESERVATION
ADMIN_IMMUNITY
ADMIN_KICK
ADMIN_BAN
ADMIN_SLAY
ADMIN_MAP
ADMIN_CVAR
ADMIN_CFG
ADMIN_CHAT
ADMIN_VOTE
ADMIN_PASSWORD
ADMIN_RCON
ADMIN_LEVEL_A
ADMIN_LEVEL_B
ADMIN_LEVEL_C
ADMIN_LEVEL_D
ADMIN_LEVEL_E
ADMIN_LEVEL_F
ADMIN_LEVEL_G
ADMIN_LEVEL_H
Deci , adaugam in .sma :
- Cod:
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"Take a snapshot to selected player")
Ok , acum sa facem public-ul .
Adaugam :
- Cod:
public admin_ss(id)
{
}
Intre { si } , va trebui sa adaugam code-ul public-ului . Deobicei este o combinatie intre niste functii aici . De exemplu , daca vrem sa ii facem un snapshot unui Player , vom adauga intre { si } urmatoarea functie :
- Cod:
client_cmd(id, "snapshot")[/center]
Adaugam niste tab-uri ca sa fie ordonat bine code-ul . Ok , pana acum ar trebui sa avem urmatoarele :
- Cod:
#include <amxmodx>
public plugin_init()
{
register_plugin("nume", "versiune", "autor")
register_concmd("amx_ss","admin_ss",ADMIN_LEVEL_C,"It takes a snapshot to the specified Player .")
}
public admin_ss(id)
{
client_cmd(id, "snapshot")
}
Ei , cam asta a fost . Daca ati urmat toti pasii de mai sus FELICITARI ! Tocmai ati facut primul dvs Plugin . La mai multe .
Sper k v-am ajutat